Periodieke controle tandarts

Team NijCare begeleidt en coacht jouw mondgezondheid, samen zorgen wij ervoor dat je gebit gezond, mooi en schoon blijft!

Waarom is een periodieke controle belangrijk? Wat is een behandel- of zorgplan?

Bij een periodieke controle kijkt de tandarts of mondhygiëniste naar uw totale mondgezondheid. Ons team controleert uw tanden en kiezen o.a. op tandbederf, gaatjes/cariës, slijtage en bekijkt of bijvoorbeeld vullingen, implantaten, bruggen en kronen nog goed aansluiten. Ook meten wij de conditie van je tandvlees en bestuderen we uw tong, lippen, klieren en (wang)slijmvliezen op eventuele afwijkingen en tekenen van mondkanker of andere risico’s. Hoe gezond is het gebit? Heeft u last van tandplak of tandsteen? Ook bepaalt de tandarts of mondhygiëniste hoe groot het risico is op andere mondziekten, zoals tandvleesaandoeningen (parodontitis).

Op basis van de diagnose van uw mondgezondheid stelt de tandarts in overleg met u een zorgplan op en spreken we af hoe vaak u de tandarts bezoekt voor controle. Dit kan halfjaarlijks of juist vaker zijn om goed een vinger aan de pols te houden. Verder bespreken we of de mondhygiënist of preventie-assistent u kan helpen om uw mondgezondheid en/of om de mondhygiëne te verbeteren. Zo zorgen we samen met u voor een stralend én gezond gebit. Het zorgplan is gericht op uw toekomstige algehele (mond)gezondheid met als doel om tandheelkundige zorg en preventie op maat te leveren. Met deze aanpak zorgen we ervoor dat we samen uw mond mooi, schoon en gezond houden en eventuele problemen in een vroeg stadium ontdekken. Sla uw halfjaarlijkse controle afspraken nooit over voor uw eigen (mond)gezondheid!

Blijf vooral ook zelf je mond goed verzorgen!

Twee keer per dag 2 minuten poetsen met een fluoridetandpasta en dagelijks goed tussen je tanden en kiezen rageren of stokeren. En probeer regelmatig je wangen en mond te ontspannen, zodat de kans op klemmen of knarsen kleiner is. Loop zeker niet te lang door met klachten als bloedend tandvlees, want dat kan bijvoorbeeld duiden op een ontsteking.

Nieuwe patiënt? Klik dan hier om u in te schrijven! Of bel 033 2458022 voor een afspraak.

Zo zorgen we samen met u voor een stralend én gezond gebit.